| Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
| Označení zákl. dokumentu |
ČSN ISO 15638-14 |
| Změna/oprava/svazek |
|
| Třídicí znak |
018318 |
| Katalogové číslo |
97473 |
| Název dokumentu |
Inteligentní dopravní systémy - Rámec pro kooperativní telematické aplikace pro regulaci komerčních nákladních vozidel (TARV) - Část 14: Řízení přístupu vozidla |
| Anglický název |
Intelligent transport systems - Framework for cooperative telematics applications for regulated vehicles (TARV) - Part 14: Vehicle access control |
| Datum vydání |
01.05.2015 |
| Datum ukončení platnosti |
|
| Datum účinnosti |
01.06.2015 |
| Věstník vydání (měs/rok) |
5/15 |
| Věstník zrušení |
|
| Způsob vydání |
samostatně tiskem |
| Způsob převzetí originálu |
převzetí originálu |
| Bude přeložena |
Ne |
| Použité jazyky |
|
| ICS kódy |
03.220.20 - Silniční doprava 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
|
| TNK |
136 |
| Subsektor |
|
| Deskriptory |
|
| Klíčová slova |
|
| Harmonizace |
|
| Určení |
|
| Zapracované dokumenty |
| Shoda | Označení | Rok vydání |
| idt | ISO 15638-14 | 2014 |
|
| Změny |
|
| Opravy |
|
| Nahrazuje dokumenty |
|
| Byla nahrazena dokumenty |
|
| Anotace |
ČSN ISO 15638-14 Tato norma se zabývá zvláštním případem řízení přístupu vozidla. V tomto případě má manažer definované zóny s řízeným přístupem právo povolit nebo zamítnout vjezd nákladnímu vozidlu do zóny. Tato norma stanoví požadovaná data pro výměnu dat v systémech řízení přístupu vozidla a popisuje způsob provádění služby a přístup k datům. Norma navazuje na základní normu ISO 15638-1, ze souboru norem pro jednotný rámec pro regulaci/dohled v nákladní dopravě (TARV). Pro pochopení kontextu této služby je rovněž důležitá část 6 této normy. Pro veřejný sektor v ČR představuje tato norma návod, jaké požadavky vznést, aby se dosáhlo efektivní a spo-lehlivé výměny dat určené pro dlouhodobou i krátkodobou regulaci přístupu do určité oblasti nebo úseku silniční sítě. Pro komerční sektor (výroba palubního zařízení nebo zařízení na straně infrastruktury, poskytovatelé služeb, dat apod.) nabízí informace, jak dosáhnout interoperability v národním i mezinárodním měřítku, jakmile se budou systémy řízení přístupu vozidla poptávat způsobem definovaným v TARV. |