Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Oznaèení zákl. dokumentu |
ČSN EN 60300-3-2 |
Zmìna/oprava/svazek |
|
Tøídicí znak |
010690 |
Katalogové èíslo |
74006 |
Název dokumentu |
Management spolehlivosti - Část 3-2: Pokyn k použití - Sběr dat o spolehlivosti z provozu |
Anglický název |
Dependability management - Part 3-2: Application guide - Collection of dependability data from the field |
Datum vydání |
01.09.2005 |
Datum ukonèení platnosti |
|
Datum úèinnosti |
01.10.2005 |
Vìstník vydání (mìs/rok) |
9/05 |
Vìstník zrušení |
|
Zpùsob vydání |
samostatně tiskem |
Zpùsob pøevzetí originálu |
překlad |
Bude pøeložena |
Ne |
Použité jazyky |
česky |
ICS kódy |
03.100.40 - Výzkum a vývoj 03.120.01 - Kvalita obecně
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíèová slova |
Analýza dat,Bezporuchovost,Management,Management spolehlivosti,Pokyny pro použití,Poruchovost,Sběr dat,Sběr dat z provozu,Spolehlivost,Udržovatelnost,Zajištěnost údržby |
Harmonizace/Urèení |
Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Oznaèení | Rok vydání |
EN 60300-3-2 | 2005 |
IEC 60300-3-2 | 2004 |
|
Zmìny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
Katalogové èíslo | Oznaèení | Rok vydání |
17506 | ČSN IEC 300-3-2 | 1995 |
|
Byla nahrazena dokumenty |
|
Anotace |
ČSN EN 60300-3-2 Sběr a analýza dat o poruchách a používání z provozu hraje důležitou roli v analýze spolehlivosti. Tento sběr a analýza umožňují plánovat údržbu, posoudit oprávněnost modifikací, uvážit budoucí požadavky na zdroje a náhradní díly, potvrdit splnění požadavků smlouvy, posoudit pravděpodobnost dosažení úspěšného úkolu, zavést zpětné vazby na návrh a výrobu, odhadnout náklady na záruční dobu, zlepšit požadavky na spolehlivost, odhadnout možné případy odpovědnosti za škody způsobené produktem a stanovit požadavky zákazníka na provoz pro specifikace zkoušky spolehlivosti a programy prokazování spolehlivosti u dodavatele. Na základě výsledků sběru dat lze zjistit nedostatky návrhu nového produktu, nastavit logistické zajištění, zjistit problémy zákazníka a zajistit jejich nápravu a analýzu základních příčin poruch, aby byly v příštím návrhu odstraněny převažující způsoby poruch. Norma je zaměřena též na problémy základního přístupu ke sběru dat, jako je vzorkování či cenzurování dat a sběr dat v časových oknech. V normě je též uveden návod týkající se přesnosti a shodnosti dat, technik automatického sběru dat a správcovství dat. |