Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Oznaèení zákl. dokumentu ČSN EN ISO 17409
Zmìna/oprava/svazek
Tøídicí znak 300056
Katalogové èíslo 510391
Název dokumentu Elektricky poháněná silniční vozidla - Vodivý přenos energie - Bezpečnostní požadavky
Anglický název Electrically propelled road vehicles - Conductive power transfer - Safety requirements
Datum vydání 01.09.2020
Datum ukonèení platnosti
Datum úèinnosti 01.10.2020
Vìstník vydání (mìs/rok) 9/20
Vìstník zrušení
Zpùsob vydání ve věstníku
Zpùsob pøevzetí originálu vyhlášením
Bude pøeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 43.120 - Elektrická silniční vozidla
Subsektor
Deskriptory
Klíèová slova
Harmonizace/Urèení Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznaèeníRok vydání
EN ISO 174092020
ISO 174092020
Zmìny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Katalogové èísloOznaèeníRok vydání
502219ČSN EN ISO 17409 2017
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN EN ISO 17409 This document specifies electric safety requirements for conductive connection of electrically propelled road vehicles to external electric circuits. External electric circuits include external electric power supplies and external electric loads. This document provides requirements for the charging modes 2, 3, 4, as defined in IEC 61851-1, and reverse power transfer. For mode 4, this document provides requirements regarding the connection to an isolated DC EV charging station according to IEC 61851-23. NOTE 1 - This edition does not provide requirements for mode 1. NOTE 2 - External electric circuits are not part of the vehicle. This document applies to the on-board sections of vehicle power supply circuits. It applies also to dedicated power supply control functions used for the connection of the vehicle to an external electric circuit. It does not provide comprehensive safety information for manufacturing, maintenance and repair personnel. NOTE 3 - ISO 6469-3 provides general electrical safety requirements for electrically propelled road vehicles. NOTE 4 - With this edition of this document the limitation of y-capacitance for protection against electric shock under single failure conditions is no longer applicable as a fault protection provision when the vehicle has a conductive DC connection to an external electric circuit.