Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Označení zákl. dokumentu ČSN EN 15528
Změna/oprava/svazek
Třídicí znak 736330
Katalogové číslo 500695
Název dokumentu Železniční aplikace - Traťové třídy zatížení pro určení vztahu mezi dovoleným zatížením infrastruktury a maximálním zatížením vozidly
Anglický název Railway applications - Line categories for managing the interface between load limits of vehicles and infrastructure
Datum vydání 01.10.2016
Datum ukončení platnosti 01.07.2022
Datum účinnosti 01.11.2016
Věstník vydání (měs/rok) 10/16
Věstník zrušení
Způsob vydání samostatně tiskem
Způsob převzetí originálu překlad
Bude přeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 03.220.30 - Kolejová doprava
45.060.20 - Železniční vozy
Subsektor
Deskriptory
Klíčová slova
Harmonizace/Určení Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznačeníRok vydání
EN 155282015
Změny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Katalogové čísloOznačeníRok vydání
99231ČSN EN 15528 2016
Byla nahrazena dokumenty
Katalogové čísloOznačeníRok vydání
514466ČSN EN 15528 2022
Anotace

ČSN EN 15528 Existující evropská železniční infrastruktura se skládá z prvků navržených pro odlišné historické poža-davky. Většina staveb železniční infrastruktury byla postavena před zavedením Technických specifikací interoperability (TSIs) a Eurokódů pro návrh staveb. Tato evropská norma definuje systém klasifikace tratí pro provozovatele infrastruktury a dopravce k určení vzájemného vztahu mezi maximálním zatížením kolejovými vozidly a dovolenou ložnou hmotností nákladních vozů a svislou únosností trati. Traťový klasifikační systém uvažuje především následující parametry: hmotnost na nápravu, geometrická hlediska týkající se vzdálenosti náprav, hmotnost na jednotku délky a rychlost. Poskytuje transparentní metodu pro rozhodování, zda svislé zatěžovací charakteristiky vozidel jsou v souladu s únosností tratí v síti. Traťový klasifikační systém se uplatňuje pomocí sestavy traťových tříd zatížení s tím, že každá traťová třída zatížení je definována v této normě pomocí zatěžovacího modelu.