Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Oznaèení zákl. dokumentu |
ČSN EN 16062 |
Zmìna/oprava/svazek |
|
Tøídicí znak |
018463 |
Katalogové èíslo |
97957 |
Název dokumentu |
Inteligentní dopravní systémy - eSafety - Vysokoúrovňové aplikační požadavky na eCall (HLAP) s využitím GSM/UMTS sítí s přepojováním okruhů |
Anglický název |
Intelligent transport systems - ESafety - eCall high level application requirements (HLAP) using GSM/UMTS circuit switched networks |
Datum vydání |
01.09.2015 |
Datum ukonèení platnosti |
01.02.2024 |
Datum úèinnosti |
01.10.2015 |
Vìstník vydání (mìs/rok) |
9/15 |
Vìstník zrušení |
|
Zpùsob vydání |
ve věstníku |
Zpùsob pøevzetí originálu |
vyhlášením |
Bude pøeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
03.220.20 - Silniční doprava 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíèová slova |
|
Harmonizace/Urèení |
Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Oznaèení | Rok vydání |
EN 16062 | 2015 |
|
Zmìny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
Katalogové èíslo | Oznaèení | Rok vydání |
90306 | ČSN EN 16062 | 2012 |
|
Byla nahrazena dokumenty |
Katalogové èíslo | Oznaèení | Rok vydání |
518598 | ČSN EN 16062 | 2024 |
|
Anotace |
ČSN EN 16062 In respect of pan-European eCall (operating requirements defined in EN 16072), this European Standard defines the high level application protocols, procedures and processes required to provide the eCall service using a TS12 emergency call over a mobile communications network. NOTE 1: The objective of implementing the pan-European in-vehicle emergency call system (eCall) is to automate the notification of a traffic accident, wherever in Europe, with the same technical standards and the same quality of services objectives by using a PLMN (such as ETSI prime medium) which supports the European harmonized 112/E112 emergency number (TS12 ETSI/TS 122 003) and to provide a means of manually triggering the notification of an emergency incident. NOTE 2: HLAP requirements for third party services supporting eCall can be found in EN 16102, and have been developed in conjunction with the development of this work item, and is consistent in respect of the interface to the PSAP. This deliverable makes reference to those provisions but does not duplicate them. |