Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Označení zákl. dokumentu ČSN ISO 15638-12
Změna/oprava/svazek
Třídicí znak 018318
Katalogové číslo 97474
Název dokumentu Inteligentní dopravní systémy - Rámec pro kooperativní telematické aplikace pro regulaci komerčních nákladních vozidel (TARV) - Část 12: Monitorování hmotnosti vozidla
Anglický název Intelligent transport systems - Framework for cooperative telematics applications for regulated vehicles (TARV) - Part 12: Vehicle mass monitoring
Datum vydání 01.05.2015
Datum ukončení platnosti
Datum účinnosti 01.06.2015
Věstník vydání (měs/rok) 5/15
Věstník zrušení
Způsob vydání samostatně tiskem
Způsob převzetí originálu převzetí originálu
Bude přeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 03.220.20 - Silniční doprava
35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
Subsektor
Deskriptory
Klíčová slova
Harmonizace/Určení Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznačeníRok vydání
ISO 15638-122014
Změny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN ISO 15638-12 Tato norma specifikuje požadovaná data pro výměnu dat v systémech monitorování hmotnosti vozidla. Popisuje provádění dané služby a přístup k datům. Popisované měření hmotnosti je vykonáváno systémem ve vozidle (IVS), nikoli externě, jak je pro vymáhání nyní obvyklé. Systém slouží nejen k monitorování hmotnosti vozidla, ale současně jako prevence proti přetížení vozidla, a tím přetížení silniční infrastruktury a souvisejícím škodám. Rovněž je vhodný pro monitorování hmotnosti nadroz-měrných vozidel a vymáhání shody pro určitou přepravu v určitém čase apod. Role státního dohledu je tak zjednodušena. Hmotnost vozidla lze dále kombinovat například se systémem přístupu: aktuální hmotnost dovo-lí/nedovolí přístup vozidla např. na most nebo do historické části města. Soubor norem ISO 15638 vyvinutý pro potřeby australské vlády je vhodný i pro státy v Evropě, Severní Americe, Asii a pro Nový Zéland, protože zvažuje využití ITS pro účely regulace a státního dohledu v nákladní dopravě. Státní orgány v jednotlivých zemích rozhodují, co je a co není součástí dohledu. Tato část normy, ani ostatní části, nevznáší žádné požadavky na jednotlivé státy, jak definovat regulované vozidlo. Tyto služby státní regulace a dohledu jsou strategickým cílem pro nákladní dopravu v mnoha zemích. Zajištění provozu jedné normalizované palubní platformy nabízí velký rozsah služeb pro veřejný i soukromý sektor, protože umožňuje vytvoření regulovaných i komerčních služeb. Pro veřejný sektor v ČR představuje tato část normy návod, jaké požadavky vznést, aby se dosáhlo efektivní a spo-lehlivé výměny dat určené pro regulaci hmotnosti nákladních vozidel na silniční síti. Pro komerční sektor (výroba palubního zařízení nebo zařízení na straně infrastruktury, poskytovatelé služeb, dat atd.) norma nabízí informace, jak dosáhnout interoperability v národním i mezinárodním měřítku, jakmile se budou systémy dohledu nad hmotností vozidla poptávat způsobem definovaným v TARV.