Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Oznaèení zákl. dokumentu |
ČSN ISO 15638-14 |
Zmìna/oprava/svazek |
|
Tøídicí znak |
018318 |
Katalogové èíslo |
97473 |
Název dokumentu |
Inteligentní dopravní systémy - Rámec pro kooperativní telematické aplikace pro regulaci komerčních nákladních vozidel (TARV) - Část 14: Řízení přístupu vozidla |
Anglický název |
Intelligent transport systems - Framework for cooperative telematics applications for regulated vehicles (TARV) - Part 14: Vehicle access control |
Datum vydání |
01.05.2015 |
Datum ukonèení platnosti |
|
Datum úèinnosti |
01.06.2015 |
Vìstník vydání (mìs/rok) |
5/15 |
Vìstník zrušení |
|
Zpùsob vydání |
samostatně tiskem |
Zpùsob pøevzetí originálu |
převzetí originálu |
Bude pøeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
03.220.20 - Silniční doprava 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíèová slova |
|
Harmonizace/Urèení |
Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Oznaèení | Rok vydání |
ISO 15638-14 | 2014 |
|
Zmìny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
|
Byla nahrazena dokumenty |
|
Anotace |
ČSN ISO 15638-14 Tato norma se zabývá zvláštním případem řízení přístupu vozidla. V tomto případě má manažer definované zóny s řízeným přístupem právo povolit nebo zamítnout vjezd nákladnímu vozidlu do zóny. Tato norma stanoví požadovaná data pro výměnu dat v systémech řízení přístupu vozidla a popisuje způsob provádění služby a přístup k datům. Norma navazuje na základní normu ISO 15638-1, ze souboru norem pro jednotný rámec pro regulaci/dohled v nákladní dopravě (TARV). Pro pochopení kontextu této služby je rovněž důležitá část 6 této normy. Pro veřejný sektor v ČR představuje tato norma návod, jaké požadavky vznést, aby se dosáhlo efektivní a spo-lehlivé výměny dat určené pro dlouhodobou i krátkodobou regulaci přístupu do určité oblasti nebo úseku silniční sítě. Pro komerční sektor (výroba palubního zařízení nebo zařízení na straně infrastruktury, poskytovatelé služeb, dat apod.) nabízí informace, jak dosáhnout interoperability v národním i mezinárodním měřítku, jakmile se budou systémy řízení přístupu vozidla poptávat způsobem definovaným v TARV. |