Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Označení zákl. dokumentu |
ČSN ISO 15638-14 |
Změna/oprava/svazek |
|
Třídicí znak |
018318 |
Katalogové číslo |
97473 |
Název dokumentu |
Inteligentní dopravní systémy - Rámec pro kooperativní telematické aplikace pro regulaci komerčních nákladních vozidel (TARV) - Část 14: Řízení přístupu vozidla |
Anglický název |
Intelligent transport systems - Framework for cooperative telematics applications for regulated vehicles (TARV) - Part 14: Vehicle access control |
Datum vydání |
01.05.2015 |
Datum ukončení platnosti |
|
Datum účinnosti |
01.06.2015 |
Věstník vydání (měs/rok) |
5/15 |
Věstník zrušení |
|
Způsob vydání |
samostatně tiskem |
Způsob převzetí originálu |
převzetí originálu |
Bude přeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
03.220.20 - Silniční doprava 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíčová slova |
|
Harmonizace/Určení |
Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Označení | Rok vydání |
ISO 15638-14 | 2014 |
|
Změny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
|
Byla nahrazena dokumenty |
|
Anotace |
ČSN ISO 15638-14 Tato norma se zabývá zvláštním případem řízení přístupu vozidla. V tomto případě má manažer definované zóny s řízeným přístupem právo povolit nebo zamítnout vjezd nákladnímu vozidlu do zóny. Tato norma stanoví požadovaná data pro výměnu dat v systémech řízení přístupu vozidla a popisuje způsob provádění služby a přístup k datům. Norma navazuje na základní normu ISO 15638-1, ze souboru norem pro jednotný rámec pro regulaci/dohled v nákladní dopravě (TARV). Pro pochopení kontextu této služby je rovněž důležitá část 6 této normy. Pro veřejný sektor v ČR představuje tato norma návod, jaké požadavky vznést, aby se dosáhlo efektivní a spo-lehlivé výměny dat určené pro dlouhodobou i krátkodobou regulaci přístupu do určité oblasti nebo úseku silniční sítě. Pro komerční sektor (výroba palubního zařízení nebo zařízení na straně infrastruktury, poskytovatelé služeb, dat apod.) nabízí informace, jak dosáhnout interoperability v národním i mezinárodním měřítku, jakmile se budou systémy řízení přístupu vozidla poptávat způsobem definovaným v TARV. |