Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Označení zákl. dokumentu |
ČSN ISO/IEC 20000-3 |
Změna/oprava/svazek |
|
Třídicí znak |
369074 |
Katalogové číslo |
95902 |
Název dokumentu |
Informační technologie - Management služeb - Část 3: Pokyny pro vymezení rozsahu a použitelnosti ISO/IEC 20000-1 |
Anglický název |
Information technology - Service management - Part 3: Guidance on scope definition and applicability of ISO/IEC 20000-1 |
Datum vydání |
01.09.2014 |
Datum ukončení platnosti |
01.04.2020 |
Datum účinnosti |
01.10.2014 |
Věstník vydání (měs/rok) |
9/14 |
Věstník zrušení |
|
Způsob vydání |
samostatně tiskem |
Způsob převzetí originálu |
překlad |
Bude přeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
03.080.99 - Ostatní služby 35.020 - Informační technologie (IT) obecně
|
TNK |
20 |
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíčová slova |
|
Harmonizace/Určení |
Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Shoda | Označení | Rok vydání |
idt | ISO/IEC 20000-3 | 2012 |
|
Změny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
|
Byla nahrazena dokumenty |
Katalogové číslo | Označení | Rok vydání |
509787 | ČSN ISO/IEC 20000-3 | 2020 |
|
Anotace |
ČSN ISO/IEC 20000-3 Mezinárodní normu ISO/IEC 200003 vypracovala společná technická komise ISO/IEC JTC 1, Informační technologie, subkomisí SC 7, Softwarové a systémové inženýrství. Mezinárodní norma ISO/IEC 20000-3:2012 byla převzata do souboru norem ČSN překladem (dvojjazyčná verze) pod označením ČSN ISO/IEC 20000-2:2014. Norma obsahuje pokyny pro vymezení rozsahu, použitelnosti a prokazování shody s požadavky stanovenými v ISO/IEC 20000-1. Pokyny v této části ISO/IEC 20000 slouží poskytovateli služeb při plánování zlepšování služeb a/nebo při přípravě posuzování shody vůči ISO/IEC 20000-1. Tato část ISO/IEC 20000 pomáhá při stanovení, zda je ISO/IEC 20000-1 použitelná v podmínkách poskytovatele služeb. Ukazuje, jak lze vymezit rozsah SMS bez ohledu na to, zda poskytovatel služeb má zkušenosti ve vymezení rozsahu jiných systémů managementu. Jsou zde zahrnuty pokyny k posuzování typů shody a normy posuzování. Použité scénáře a příklady využívají řadu běžně ověřených a praktických podmínek poskytovatele služeb. |