Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Označení zákl. dokumentu ČSN EN 15213-5
Změna/oprava/svazek
Třídicí znak 018360
Katalogové číslo 94247
Název dokumentu Inteligentní dopravní systémy - Pokrádežové systémy pro navracení odcizených vozidel (ATSVR) - Část 5: Rozhraní předávání zpráv
Anglický název Intelligent transport systems - After-theft systems for the recovery of stolen vehicles - Part 5: Messaging interface
Datum vydání 01.11.2013
Datum ukončení platnosti
Datum účinnosti 01.12.2013
Věstník vydání (měs/rok) 11/13
Věstník zrušení
Způsob vydání samostatně tiskem
Způsob převzetí originálu překlad
Bude přeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
43.040.15 - Informační technologie v automobilech. Palubní výpočetní systémy
Subsektor
Deskriptory
Klíčová slova
Harmonizace/Určení Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznačeníRok vydání
EN 15213-52013
Změny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Katalogové čísloOznačeníRok vydání
84565ČSN P CEN/TS 15213-5 2009
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN EN 15213-5 Tato norma stanoví pokyny pro spolupráci a postupy mezi orgány činnými v trestním řízení (LEA) a Operačními centry pokrádežového systému (SOC) jako reakci na nouzové signály systémů ATSVR. Pro účely optimální oboustranné komunikace zahrnuje tato evropská norma také návrhy a formát pro elektronickou výměnu informací. ATSVR jsou elektronické systémy, které umožňují komunikačnímu centru nebo jinému pověřenému orgánu, jakým je např. LEA, monitorovat polohu vozidla a status jeho odcizení. Mohou být k dispozici i jiné informace včetně rychlosti a směru jízdy vozidla. Tyto systémy mohou být automaticky aktivovány signálem bezpečnostního zařízení proti krádeži nebo přijetím signálu od pověřeného centra SOC s následným potvrzením odcizení. Systémy mohou být krátkého nebo dlouhého dosahu a mohou používat různé technologie. Systémy mohou identifikovat vozidlo z palubních dat nebo přes odkaz na data, která jsou mimo vozidlo. Nicméně datové standardy a rychlost komunikace by měly splňovat požadavky stanovené tímto souborem norem. Spolehlivost systému a dobré, konzistentní postupy jsou mimořádně důležité. Systémoví operátoři a jeho uživatelé si musí být stále vědomi, že úroveň a načasování jakékoliv reakce zůstává výhradně v odpovědnosti LEA v místě, kde je aktuálně vozidlo lokalizováno systémem ATSVR. Jednotný postup ve vztahu k systémům ATSVR na mezinárodní úrovni by měl být samozřejmostí zejména z pohledu, že odcizené vozidlo se může nacházet v jiné zemi, než původní SOC.