Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Oznaèení zákl. dokumentu ČSN EN 15213-3
Zmìna/oprava/svazek
Tøídicí znak 018360
Katalogové èíslo 94245
Název dokumentu Inteligentní dopravní systémy - Pokrádežové systémy pro navracení odcizených vozidel (ATSVR) - Část 3: Rozhraní a systémové požadavky v komunikaci krátkého dosahu
Anglický název Intelligent transport systems - After-theft systems for the recovery of stolen vehicles - Part 3: Interface and system requirements in terms of short range communication system
Datum vydání 01.11.2013
Datum ukonèení platnosti
Datum úèinnosti 01.12.2013
Vìstník vydání (mìs/rok) 11/13
Vìstník zrušení
Zpùsob vydání samostatně tiskem
Zpùsob pøevzetí originálu převzetí originálu
Bude pøeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
43.040.15 - Informační technologie v automobilech. Palubní výpočetní systémy
Subsektor
Deskriptory
Klíèová slova
Harmonizace/Urèení Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznaèeníRok vydání
EN 15213-32013
Zmìny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Katalogové èísloOznaèeníRok vydání
78047ČSN P CEN/TS 15213-3 2007
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN EN 15213-3 Tato norma stanoví charakteristiky požadované pro provoz pokrádežového systému pro navracení vozidel (ATSVR) s konceptem komunikace na krátkou vzdálenost (při vzdálenosti na dohled od odcizeného vozidla). Tento systém umožňuje orgánům činným v trestním řízení provést některé kroky vůči odcizenému vozidlu - např. jeho identifikaci nebo ovlivnění jeho provozu. Tato norma popisuje strukturu, pořadí bitů, číslování a kódování prvků zpráv, které jsou přenášeny jako data. Důraz je kladen především na srozumitelnost a jednoznačnost zpráv, nikoliv jejich stručnost. Norma má za cíl identifikovat interakce a rozhraní, které existují mezi zařízením a lidskými operátory v rámci systému. Komunikace na krátkou vzdálenost je charakteristická nedostatkem času na přenos dat z palubního zařízení OBE na detekční zařízení z důvodu rychlosti projíždějících vozidel. Proto tato norma stanoví délku dat na absolutní minimum. Datové prvky, jako je čas, datum nebo souřadnice polohy vozidla se nemusí přenášet, protože samotný pokrádežový systém sestává z různých prvků, které komunikují a interagují na mnoha rozhraních podle normalizovaných postupů a protokolů, aby usnadnily navrácení odcizených vozidel. Tyto procesy mohou zahrnovat i lidského operátora. Mezi prvky systému patří palubní zařízení OBE instalované ve vozidle, nespecifikovaný počet detekčních zařízení a jedno nebo více operačních center pokrádežového systému (SOC).