Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Označení zákl. dokumentu ČSN EN 15213-3
Změna/oprava/svazek
Třídicí znak 018360
Katalogové číslo 94245
Název dokumentu Inteligentní dopravní systémy - Pokrádežové systémy pro navracení odcizených vozidel (ATSVR) - Část 3: Rozhraní a systémové požadavky v komunikaci krátkého dosahu
Anglický název Intelligent transport systems - After-theft systems for the recovery of stolen vehicles - Part 3: Interface and system requirements in terms of short range communication system
Datum vydání 01.11.2013
Datum ukončení platnosti
Datum účinnosti 01.12.2013
Věstník vydání (měs/rok) 11/13
Věstník zrušení
Způsob vydání samostatně tiskem
Způsob převzetí originálu převzetí originálu
Bude přeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
43.040.15 - Informační technologie v automobilech. Palubní výpočetní systémy
Subsektor
Deskriptory
Klíčová slova
Harmonizace/Určení Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznačeníRok vydání
EN 15213-32013
Změny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Katalogové čísloOznačeníRok vydání
78047ČSN P CEN/TS 15213-3 2007
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN EN 15213-3 Tato norma stanoví charakteristiky požadované pro provoz pokrádežového systému pro navracení vozidel (ATSVR) s konceptem komunikace na krátkou vzdálenost (při vzdálenosti na dohled od odcizeného vozidla). Tento systém umožňuje orgánům činným v trestním řízení provést některé kroky vůči odcizenému vozidlu - např. jeho identifikaci nebo ovlivnění jeho provozu. Tato norma popisuje strukturu, pořadí bitů, číslování a kódování prvků zpráv, které jsou přenášeny jako data. Důraz je kladen především na srozumitelnost a jednoznačnost zpráv, nikoliv jejich stručnost. Norma má za cíl identifikovat interakce a rozhraní, které existují mezi zařízením a lidskými operátory v rámci systému. Komunikace na krátkou vzdálenost je charakteristická nedostatkem času na přenos dat z palubního zařízení OBE na detekční zařízení z důvodu rychlosti projíždějících vozidel. Proto tato norma stanoví délku dat na absolutní minimum. Datové prvky, jako je čas, datum nebo souřadnice polohy vozidla se nemusí přenášet, protože samotný pokrádežový systém sestává z různých prvků, které komunikují a interagují na mnoha rozhraních podle normalizovaných postupů a protokolů, aby usnadnily navrácení odcizených vozidel. Tyto procesy mohou zahrnovat i lidského operátora. Mezi prvky systému patří palubní zařízení OBE instalované ve vozidle, nespecifikovaný počet detekčních zařízení a jedno nebo více operačních center pokrádežového systému (SOC).