Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Označení zákl. dokumentu |
ČSN EN 15213-3 |
Změna/oprava/svazek |
|
Třídicí znak |
018360 |
Katalogové číslo |
94245 |
Název dokumentu |
Inteligentní dopravní systémy - Pokrádežové systémy pro navracení odcizených vozidel (ATSVR) - Část 3: Rozhraní a systémové požadavky v komunikaci krátkého dosahu |
Anglický název |
Intelligent transport systems - After-theft systems for the recovery of stolen vehicles - Part 3: Interface and system requirements in terms of short range communication system |
Datum vydání |
01.11.2013 |
Datum ukončení platnosti |
|
Datum účinnosti |
01.12.2013 |
Věstník vydání (měs/rok) |
11/13 |
Věstník zrušení |
|
Způsob vydání |
samostatně tiskem |
Způsob převzetí originálu |
převzetí originálu |
Bude přeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě 43.040.15 - Informační technologie v automobilech. Palubní výpočetní systémy
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíčová slova |
|
Harmonizace/Určení |
Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Označení | Rok vydání |
EN 15213-3 | 2013 |
|
Změny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
Katalogové číslo | Označení | Rok vydání |
78047 | ČSN P CEN/TS 15213-3 | 2007 |
|
Byla nahrazena dokumenty |
|
Anotace |
ČSN EN 15213-3 Tato norma stanoví charakteristiky požadované pro provoz pokrádežového systému pro navracení vozidel (ATSVR) s konceptem komunikace na krátkou vzdálenost (při vzdálenosti na dohled od odcizeného vozidla). Tento systém umožňuje orgánům činným v trestním řízení provést některé kroky vůči odcizenému vozidlu - např. jeho identifikaci nebo ovlivnění jeho provozu. Tato norma popisuje strukturu, pořadí bitů, číslování a kódování prvků zpráv, které jsou přenášeny jako data. Důraz je kladen především na srozumitelnost a jednoznačnost zpráv, nikoliv jejich stručnost. Norma má za cíl identifikovat interakce a rozhraní, které existují mezi zařízením a lidskými operátory v rámci systému. Komunikace na krátkou vzdálenost je charakteristická nedostatkem času na přenos dat z palubního zařízení OBE na detekční zařízení z důvodu rychlosti projíždějících vozidel. Proto tato norma stanoví délku dat na absolutní minimum. Datové prvky, jako je čas, datum nebo souřadnice polohy vozidla se nemusí přenášet, protože samotný pokrádežový systém sestává z různých prvků, které komunikují a interagují na mnoha rozhraních podle normalizovaných postupů a protokolů, aby usnadnily navrácení odcizených vozidel. Tyto procesy mohou zahrnovat i lidského operátora. Mezi prvky systému patří palubní zařízení OBE instalované ve vozidle, nespecifikovaný počet detekčních zařízení a jedno nebo více operačních center pokrádežového systému (SOC). |