Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Označení zákl. dokumentu |
ČSN ISO 26683-2 |
Změna/oprava/svazek |
|
Třídicí znak |
018317 |
Katalogové číslo |
93860 |
Název dokumentu |
Inteligentní dopravní systémy - Identifikace obsahu nákladních dopravních prostředků a komunikační architektura (FLC-CIC) - Část 2: Profily rozhraní aplikace |
Anglický název |
Intelligent transport systems - Freight land conveyance content identification and communication - Part 2: Application interface profiles |
Datum vydání |
01.09.2013 |
Datum ukončení platnosti |
|
Datum účinnosti |
01.10.2013 |
Věstník vydání (měs/rok) |
9/13 |
Věstník zrušení |
|
Způsob vydání |
samostatně tiskem |
Způsob převzetí originálu |
převzetí originálu |
Bude přeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě 55.180.01 - Nákladní doprava zboží obecně
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíčová slova |
|
Harmonizace/Určení |
Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Označení | Rok vydání |
ISO 26683-2 | 2013 |
|
Změny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
|
Byla nahrazena dokumenty |
|
Anotace |
ČSN ISO 26683-2 Soubor norem ISO 26683 je primárně zaměřen na identifikaci nákladů, je však zároveň základní a referenční pro kooperativní systémy v nákladní dopravě. Soubor norem je zaměřen na prezentování dat při poskytování služeb systémy end-to-end, jejichž předmětem je náklad a jeho části až na úroveň položky. Zabývá se poskytováním informací ohledně sledování a řízení zboží v multimodální přepravě a manipulace se zbožím, od úrovně položky obsažené v balení/nákladu, bez ohledu na počet obalů nebo přepravních jednotek a jejich druh, až po popis spojení s přepravujícím dopravním prostředkem a infrastrukturou (například dispečinkem). Pro veřejný sektor dává tento soubor norem možnost propojení například s celní problematikou anebo problematikou statistik v dopravě a mezinárodním obchodě. ISO 26683-2 navazuje na ISO 26683-1, kterou rozvíjí v oblasti profilů aplikačního rozhraní pro aglomeraci a přenos dat v pozemní dopravě. Definuje množství profilů pro poskytnutí viditelnosti v přepravě nákladu. Povinné profily jsou zařazeny do tří skupin: datový přenos z tagů do interogátorů, datový přenos z přívěsu/návěsu do OBE (palubního zařízení) a datový přenos z OBE na infrastrukturu. Volitelný nepovinný profil pro zásilku je uveden ve formátu UBL. Předmět normy a její využití v praxi souvisí s následujícími tématy: pro soukromý sektor: viditelnost zásilky v systémech end-to-end, inteligentní truck parking, eFreight; pro veřejný sektor: elektronická průvodní dokumentace, elektronické celní odbavení, statistiky z dopravy a obchodu, eCall pro nebezpečné náklady, pro zkušebnictví: shoda s normou. |