Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Označení zákl. dokumentu ČSN ISO 26683-2
Změna/oprava/svazek
Třídicí znak 018317
Katalogové číslo 93860
Název dokumentu Inteligentní dopravní systémy - Identifikace obsahu nákladních dopravních prostředků a komunikační architektura (FLC-CIC) - Část 2: Profily rozhraní aplikace
Anglický název Intelligent transport systems - Freight land conveyance content identification and communication - Part 2: Application interface profiles
Datum vydání 01.09.2013
Datum ukončení platnosti
Datum účinnosti 01.10.2013
Věstník vydání (měs/rok) 9/13
Věstník zrušení
Způsob vydání samostatně tiskem
Způsob převzetí originálu převzetí originálu
Bude přeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
55.180.01 - Nákladní doprava zboží obecně
Subsektor
Deskriptory
Klíčová slova
Harmonizace/Určení Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznačeníRok vydání
ISO 26683-22013
Změny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN ISO 26683-2 Soubor norem ISO 26683 je primárně zaměřen na identifikaci nákladů, je však zároveň základní a referenční pro kooperativní systémy v nákladní dopravě. Soubor norem je zaměřen na prezentování dat při poskytování služeb systémy end-to-end, jejichž předmětem je náklad a jeho části až na úroveň položky. Zabývá se poskytováním informací ohledně sledování a řízení zboží v multimodální přepravě a manipulace se zbožím, od úrovně položky obsažené v balení/nákladu, bez ohledu na počet obalů nebo přepravních jednotek a jejich druh, až po popis spojení s přepravujícím dopravním prostředkem a infrastrukturou (například dispečinkem). Pro veřejný sektor dává tento soubor norem možnost propojení například s celní problematikou anebo problematikou statistik v dopravě a mezinárodním obchodě. ISO 26683-2 navazuje na ISO 26683-1, kterou rozvíjí v oblasti profilů aplikačního rozhraní pro aglomeraci a přenos dat v pozemní dopravě. Definuje množství profilů pro poskytnutí viditelnosti v přepravě nákladu. Povinné profily jsou zařazeny do tří skupin: datový přenos z tagů do interogátorů, datový přenos z přívěsu/návěsu do OBE (palubního zařízení) a datový přenos z OBE na infrastrukturu. Volitelný nepovinný profil pro zásilku je uveden ve formátu UBL. Předmět normy a její využití v praxi souvisí s následujícími tématy: pro soukromý sektor: viditelnost zásilky v systémech end-to-end, inteligentní truck parking, eFreight; pro veřejný sektor: elektronická průvodní dokumentace, elektronické celní odbavení, statistiky z dopravy a obchodu, eCall pro nebezpečné náklady, pro zkušebnictví: shoda s normou.