Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Označení zákl. dokumentu |
ČSN ISO/IEC 20000-2 |
Změna/oprava/svazek |
|
Třídicí znak |
369074 |
Katalogové číslo |
93443 |
Název dokumentu |
Informační technologie - Management služeb - Část 2: Pokyny pro použití systémů managementu služeb |
Anglický název |
Information technology - Service management - Part 2: Guidance on the application of service management systems |
Datum vydání |
01.10.2013 |
Datum ukončení platnosti |
01.04.2020 |
Datum účinnosti |
01.11.2013 |
Věstník vydání (měs/rok) |
10/13 |
Věstník zrušení |
|
Způsob vydání |
samostatně tiskem |
Způsob převzetí originálu |
překlad |
Bude přeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
03.080.99 - Ostatní služby 35.020 - Informační technologie (IT) obecně
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíčová slova |
|
Harmonizace/Určení |
Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Označení | Rok vydání |
ISO/IEC 20000-2 | 2012 |
|
Změny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
Katalogové číslo | Označení | Rok vydání |
79439 | ČSN ISO/IEC 20000-2 | 2007 |
|
Byla nahrazena dokumenty |
Katalogové číslo | Označení | Rok vydání |
509788 | ČSN ISO/IEC 20000-2 | 2020 |
|
Anotace |
ČSN ISO/IEC 20000-2 Mezinárodní normu ISO/IEC 200002 vypracovala společná technická komise ISO/IEC JTC 1, Informační technologie, subkomisí SC 7, Softwarové a systémové inženýrství. Mezinárodní norma ISO/IEC 20000-2:2012 byla převzata do souboru norem ČSN překladem (dvojjazyčná verze) pod označením ČSN ISO/IEC 20000-2:2013. Norma vznikla jako soubor nejlepších praktik ("best practices") v oboru managementu služeb. Doporučení ČSN ISO/IEC 20000-2:2013 navazují na požadavky normy ČSN ISO/IEC 20000 1:2012. Norma upřesňuje a vykládá požadavky na integrované řízení procesů, který jsou určeny pro dodávku řízených služeb informačních technologií. Koordinovaná integrace a nasazení managementu služeb dovoluje řízení, zvyšování efektivnosti a umožňuje neustále zlepšování managementu služeb. To dovoluje prohlubovat kvalitu poskytovaných služeb a snižuje náročnost a míru rizika spojenou s jejich poskytováním. Toto druhé vydání zrušuje a nahrazuje první vydání (ČSN ISO/IEC 200002:2007), které bylo technicky revidováno. Základní rozdíly jsou následující: - bližší sladění s ISO 9001 a ISO/IEC 27001; - změna terminologie odrážející mezinárodní užívání; - více pokynů pro kontrolu procesů provozovaných jinými stranami; - více pokynů pro vymezení rozsahu SMS; - více pokynů pro neustálé zlepšování SMS i služeb samotných; - více pokynů pro návrh služeb a přechod na nové nebo změněné služby. |