Anotace |
ČSN EN 15224 Tato evropská norma specifikuje požadavky na systém managementu kvality v případě, že organizace potřebuje prokázat svoji schopnost trvale poskytovat zdravotnické služby, které splňují požadavky zákazníků, jakož i aplikovatelné požadavky zákonů a předpisů a odborných norem; má v úmyslu zvyšovat spokojenost zákazníka pomocí efektivní aplikace daného systému, včetně neustálého zlepšování systému managementu, klinických procesů a prokazování shody s požadavky týkajícími se charakteristik kvality, odpovídající a náležité péče, dostupnosti, kontinuity péče, efektivnosti, účinnosti, rovnoprávnosti, péče založené na důkazech/znalostech, péče zaměřené na pacienta, včetně fyzické, psychologické a sociální integrity, zapojení pacienta, bezpečí pacienta a včasnosti/dosažitelnosti služeb. Norma je zaměřena na požadavky týkající se klinických procesů. Organizace, které mají ve svém systému managementu kvality rovněž zahrnuty výzkumné nebo vzdělávací procesy, nebo obojí, mohou použít požadavky této evropské normy, je-li to vhodné. Cílem této evropské normy je vymezit a specifikovat požadavky, jakož i pojem "produkt" a předpoklady zákazníků z EN ISO 9001:2008, a přizpůsobit je specifickým podmínkám zdravotní péče, kde produkty znamenají zejména služby a kde zákazníkem jsou zejména pacienti. Norma je zaměřena na klinické procesy a jejich management rizik s cílem poskytovat náležitou kvalitní zdravotní péči. . |