Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Oznaèení zákl. dokumentu ČSN ISO/IEC 20000-1
Zmìna/oprava/svazek
Tøídicí znak 369074
Katalogové èíslo 90827
Název dokumentu Informační technologie - Management služeb - Část 1: Požadavky na systém managementu služeb
Anglický název Information technology - Service management - Part 1: Service management system requirements
Datum vydání 01.07.2012
Datum ukonèení platnosti 01.11.2019
Datum úèinnosti 01.08.2012
Vìstník vydání (mìs/rok) 7/12
Vìstník zrušení
Zpùsob vydání samostatně tiskem
Zpùsob pøevzetí originálu překlad
Bude pøeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 03.080.99 - Ostatní služby
35.020 - Informační technologie (IT) obecně
Subsektor
Deskriptory
Klíèová slova
Harmonizace/Urèení Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznaèeníRok vydání
ISO/IEC 20000-12011
Zmìny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Katalogové èísloOznaèeníRok vydání
76728ČSN ISO/IEC 20000-1 2006
Byla nahrazena dokumenty
Katalogové èísloOznaèeníRok vydání
508506ČSN ISO/IEC 20000-1 2019
Anotace

ČSN ISO/IEC 20000-1 Požadavky ČSN ISO/IEC 20000-1:2012 obsahují návrh, přechod, dodávku a zlepšování služeb, které uspokojují požadavky na služby a které poskytují zákazníkům a poskytovatelům služeb přidanou hodnotu. ČSN ISO/IEC 20000-1:2012 požaduje integrovaný procesní přístup, při kterém poskytovatel služeb plánuje, ustanoví, zavede, provozuje, sleduje, přezkoumává, udržuje a zlepšuje systém řízení služeb (SMS). Koordinovaná integrace a zavedení SMS přináší trvalé řízení a příležitosti pro neustálé zlepšování, vyšší účinnost a účelnost. Fungování procesů podle ČSN ISO/IEC 20000-1:2012 vyžaduje dobrou organizaci a koordinaci pracovníků. K dosažení účinných a účelných procesů mohou být využity vhodné nástroje. Druhé vydání normy ČSN ISO/IEC 20000-1:2012 ruší a nahrazuje první vydání (ČSN ISO/IEC 20000­1:2006), které bylo technicky revidováno. Základní rozdíly jsou následující: " bližší sladění s ČSN EN ISO 9001; " bližší sladění s ČSN ISO/IEC 27001; " změna terminologie odrážející mezinárodní užívání; " přidání mnoha dalších definic, aktualizace některých definic a odstranění dvou definic; " zavedení termínu "systém řízení služeb"; " sloučení kapitol 3 a 4 normy ČSN ISO/IEC 20000­1:2006, aby všechny požadavky na systém řízení služeb byly součástí jedné kapitoly; " upřesnění požadavků na kontrolu procesů provozovaných jinými stranami; " upřesnění požadavků na vymezení rozsahu SMS; " vysvětlení, že metodika PDCA se vztahuje na SMS, včetně procesů řízení služeb i služeb samotných; " zavedení nových požadavků na návrh služeb a přechod na nové nebo změněné služby.