Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Označení zákl. dokumentu |
ČSN EN 12195-1 |
Změna/oprava/svazek |
|
Třídicí znak |
300080 |
Katalogové číslo |
88340 |
Název dokumentu |
Zajišťování břemen na silničních vozidlech - Bezpečnost - Část 1: Výpočet zajišťovacích sil |
Anglický název |
Load restraining on road vehicles - Safety - Part 1: Calculation of securing forces |
Datum vydání |
01.06.2011 |
Datum ukončení platnosti |
|
Datum účinnosti |
01.07.2011 |
Věstník vydání (měs/rok) |
6/11 |
Věstník zrušení |
|
Způsob vydání |
samostatně tiskem |
Způsob převzetí originálu |
překlad |
Bude přeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
55.180.99 - Ostatní normy týkající se nákladní dopravy zboží
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíčová slova |
|
Harmonizace/Určení |
Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Označení | Rok vydání |
EN 12195-1 | 2010 |
|
Změny |
|
Opravy |
Katalogové číslo | Označení | Rok vydání | Označení změny | Datum zrušení |
93865 | ČSN EN 12195-1 | 2011 | Opr.1 | |
|
Nahrazuje dokumenty |
Katalogové číslo | Označení | Rok vydání |
71610 | ČSN EN 12195-1 | 2004 |
|
Byla nahrazena dokumenty |
|
Anotace |
ČSN EN 12195-1 Tato evropská norma je použitelná pro návrh metod zajištění (blokování, přivazování a jejich kombinace) pro zajištění břemen pro pozemní dopravu silničními vozidly nebo jejich částmi (valníky, návěsy, kontejnery a výměnnými nástavbami), včetně jejich dopravy na plavidlech nebo po železnici a/nebo jejich kombinacemi. Jsou vyloučeny svážné pahrbky1) se zrychlením 1 g v železniční dopravě, tak jako nepředvídaná kombinovaná doprava. (Pro přivazovací popruhy ze syntetických vláken viz EN 12195-2, pro přivazovací řetězy viz EN 12195-3, pro přivazovací ocelová drátěná lana viz EN 12195-4). Tato evropská norma není použitelná pro vozidla s celkovou hmotností rovnou nebo nižší než 3 500 kg. POZNÁMKA: Lehčí vozidla mohou mít jízdní charakteristiky, které mají na silnici vyšší hodnoty zrychlení. Pro dimenzování zajištění břemene je provedeno rozlišení mezi stabilními břemeny a břemeny náchylnými k překlopení. Kromě toho, jsou specifikované koeficienty zrychlení pro pozemní dopravu. |