Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Oznaèení zákl. dokumentu ČSN EN 14012
Zmìna/oprava/svazek
Tøídicí znak 760202
Katalogové èíslo 83313
Název dokumentu Poštovní služby - Kvalita služby - Zásady vyřizování stížností
Anglický název Postal services - Quality of service - Complaints handling principles
Datum vydání 01.05.2009
Datum ukonèení platnosti 01.04.2020
Datum úèinnosti 01.06.2009
Vìstník vydání (mìs/rok) 5/09
Vìstník zrušení
Zpùsob vydání samostatně tiskem
Zpùsob pøevzetí originálu překlad
Bude pøeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 03.240 - Poštovní služby
Subsektor
Deskriptory
Klíèová slova
Harmonizace/Urèení Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznaèeníRok vydání
EN 140122008
Zmìny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Katalogové èísloOznaèeníRok vydání
68824ČSN EN 14012 2003
Byla nahrazena dokumenty
Katalogové èísloOznaèeníRok vydání
509862ČSN EN 14012 2020
Anotace

ČSN EN 14012 Tato norma specifikuje zásady vyřizování stížností týkající se vnitrostátních a mezinárodních poštovních služeb. Používá se pro národní i přeshraniční služby. Věnuje se pozornost vyřizování stížností v situacích s více provozovateli. Norma rovněž uvádí návod na postupy odškodnění a náhradového řízení. Tuto normu lze použít pro všechny typy poštovní služby, pro univerzální i neuniverzální službu, a mohou ji používat všechny typy poštovních organizací. Definuje různé typy stížností a zavádí metodiku pro vyřizování stížností za účelem zlepšování služby poskytované poštovním uživatelům. Rovněž uvádí návod na procesy vyřizování stížností zaváděné poskytovateli poštovních služeb pro zlepšování kvality služby. Tato norma poskytuje směrnice nad rámec požadavků uvedených v ISO 10002 a ISO 9001 pro posuzování efektivnosti a účinnosti procesu vyřizování stížností, a tedy potenciálu pro zlepšování výkonnosti organizace. V porovnání s ISO 9001 jsou cíle spokojenosti zákazníka a kvality produktů rozšířeny tak, aby zahrnovaly spokojenost zainteresovaných stran a výkonnost organizace. Norma je použitelná pro procesy v organizaci, a zásady managementu kvality, na nichž je založena, lze tedy využít v celé organizaci. Záměrem této normy je dosažení neustálého zlepšování, měřeného prostřednictvím spokojenosti zákazníků a dalších zainteresovaných stran. Tato norma představuje návod a doporučení a není určena ani pro účely certifikace, regulace nebo smluvní účely, ani jako pokyn k implementaci ISO 9001.