Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Oznaèení zákl. dokumentu ČSN EN 50238-1
Zmìna/oprava/svazek
Tøídicí znak 333592
Katalogové èíslo 69154
Název dokumentu Drážní zařízení - Kompatibilita mezi drážním vozidlem a systémy pro detekování vlaků
Anglický název Railway applications - Compatibility between rolling stock and train detection systems
Datum vydání 01.12.2003
Datum ukonèení platnosti 09.09.2022
Datum úèinnosti 01.01.2004
Vìstník vydání (mìs/rok) 12/03
Vìstník zrušení
Zpùsob vydání samostatně tiskem
Zpùsob pøevzetí originálu překlad
Bude pøeložena Ne
Použité jazyky česky
ICS kódy 29.280 - Elektrická trakční zařízení
45.060.10 - Trakční kolejová vozidla
Subsektor
Deskriptory
Klíèová slova drážní vozidlo,elektromagnetická kompatibilita,emise,hnací vozidlo,kolejové obvody,mezní hodnoty,měření,rušení,sběrače proudu,tažené vozidlo,trakční napájecí stanice,trolejové vedení,vlak,zavěšení trolejového vedení,zkoušky,železniční vozidla
Harmonizace/Urèení Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznaèeníRok vydání
EN 502382003
Zmìny
Katalogové èísloOznaèeníRok vydáníOznaèení zmìnyDatum zrušení
510443ČSN EN 50238-1 2003Z109.09.2022
Opravy
Katalogové èísloOznaèeníRok vydáníOznaèení zmìnyDatum zrušení
90417ČSN EN 50238-1 2003Opr.109.09.2022
97590ČSN EN 50238-1 2003Opr.209.09.2022
Nahrazuje dokumenty
Byla nahrazena dokumenty
Katalogové èísloOznaèeníRok vydání
510442ČSN EN 50238-1 ed. 2 2020
Anotace

ČSN EN 50238 Tato evropská norma určuje postup pro zabezpečení toho, aby konkrétní drážní vozidlo provozované na konkrétní trati nerušilo systémy pro detekování vlaků na této trati. Problémy kompatibility mezi systémy pro detekování vlaků a drážním vozidlem jsou závažnou překážkou při vzájemném schvalování drážních vozidel v Evropě. Bohužel není možné stanovit obecná pravidla pro maximální přípustné úrovně rušení, která by platila pro každou zemi. To proto, že existují značně odlišná drážní vozidla, drážní napájecí a zpětná vedení a systémy pro detekování vlaků, které jsou instalované v Evropě. Tato různorodost vede k úvahám o problému kompatibility drážních vozidel a systémů pro detekování vlaků na určitých tratích, aby se vyhnulo nezbytně omezujícím specifikacím. Kompatibilita se vyšetřuje jak z hlediska fyzického, tak elektromagnetického. Co se týče EMC, není potřeba stanovit obecné hodnoty pro maximální přípustné úrovně rušení, ale vhodné metody, s jejichž pomocí se stanoví přípustná úroveň rušení na konkrétních tratích.