Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Oznaèení zákl. dokumentu |
ČSN EN 50238-1 |
Zmìna/oprava/svazek |
|
Tøídicí znak |
333592 |
Katalogové èíslo |
69154 |
Název dokumentu |
Drážní zařízení - Kompatibilita mezi drážním vozidlem a systémy pro detekování vlaků |
Anglický název |
Railway applications - Compatibility between rolling stock and train detection systems |
Datum vydání |
01.12.2003 |
Datum ukonèení platnosti |
09.09.2022 |
Datum úèinnosti |
01.01.2004 |
Vìstník vydání (mìs/rok) |
12/03 |
Vìstník zrušení |
|
Zpùsob vydání |
samostatně tiskem |
Zpùsob pøevzetí originálu |
překlad |
Bude pøeložena |
Ne |
Použité jazyky |
česky |
ICS kódy |
29.280 - Elektrická trakční zařízení 45.060.10 - Trakční kolejová vozidla
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíèová slova |
drážní vozidlo,elektromagnetická kompatibilita,emise,hnací vozidlo,kolejové obvody,mezní hodnoty,měření,rušení,sběrače proudu,tažené vozidlo,trakční napájecí stanice,trolejové vedení,vlak,zavěšení trolejového vedení,zkoušky,železniční vozidla |
Harmonizace/Urèení |
Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Oznaèení | Rok vydání |
EN 50238 | 2003 |
|
Zmìny |
Katalogové èíslo | Oznaèení | Rok vydání | Oznaèení zmìny | Datum zrušení |
510443 | ČSN EN 50238-1 | 2003 | Z1 | 09.09.2022 |
|
Opravy |
Katalogové èíslo | Oznaèení | Rok vydání | Oznaèení zmìny | Datum zrušení |
90417 | ČSN EN 50238-1 | 2003 | Opr.1 | 09.09.2022 |
97590 | ČSN EN 50238-1 | 2003 | Opr.2 | 09.09.2022 |
|
Nahrazuje dokumenty |
|
Byla nahrazena dokumenty |
Katalogové èíslo | Oznaèení | Rok vydání |
510442 | ČSN EN 50238-1 ed. 2 | 2020 |
|
Anotace |
ČSN EN 50238 Tato evropská norma určuje postup pro zabezpečení toho, aby konkrétní drážní vozidlo provozované na konkrétní trati nerušilo systémy pro detekování vlaků na této trati. Problémy kompatibility mezi systémy pro detekování vlaků a drážním vozidlem jsou závažnou překážkou při vzájemném schvalování drážních vozidel v Evropě. Bohužel není možné stanovit obecná pravidla pro maximální přípustné úrovně rušení, která by platila pro každou zemi. To proto, že existují značně odlišná drážní vozidla, drážní napájecí a zpětná vedení a systémy pro detekování vlaků, které jsou instalované v Evropě. Tato různorodost vede k úvahám o problému kompatibility drážních vozidel a systémů pro detekování vlaků na určitých tratích, aby se vyhnulo nezbytně omezujícím specifikacím. Kompatibilita se vyšetřuje jak z hlediska fyzického, tak elektromagnetického. Co se týče EMC, není potřeba stanovit obecné hodnoty pro maximální přípustné úrovně rušení, ale vhodné metody, s jejichž pomocí se stanoví přípustná úroveň rušení na konkrétních tratích. |