Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Označení zákl. dokumentu ČSN EN 13595-3
Změna/oprava/svazek
Třídicí znak 832780
Katalogové číslo 66659
Název dokumentu Ochranné oděvy pro profesionální řidiče motocyklů - Bundy, kalhoty, kombinézy nebo obleky - Část 3: Metoda zkoušení pro zjišťování odolnosti proti roztržení
Anglický název Protective clothing for professional motorcycle riders - Jackets, trousers and one piece or divided suits - Part 3: Test method for determination of burst strenght
Datum vydání 01.04.2003
Datum ukončení platnosti 28.02.2023
Datum účinnosti 01.05.2003
Věstník vydání (měs/rok) 4/03
Věstník zrušení
Způsob vydání samostatně tiskem
Způsob převzetí originálu překlad
Bude přeložena Ne
Použité jazyky česky
ICS kódy 13.340.10 - Ochranné oděvy
TNK 3
Subsektor
Deskriptory
Klíčová slova bunda,definice,druh švu,kalhoty,kombinace materiálů,kombinéza,materiály,motocyklu,oblek,ochranné oděvy pro profesionální řidiče motocyklů,odolnost proti roztržení,oděvní součást,pevnost při roztržení,postup zkoušky,požadavky,profesionální řidič,protokol o zkoušce,příprava zkušebních vzorků,roztažení při roztržení,sestava materiálů,upevnění,vydutí při roztržení,zařízení,zkušební,zkušební metody,zkušební podmínky,zkušební pokus,zkušební postup,zkušební vzorky,šev,řidič z povolání
Harmonizace
Určení
Zapracované dokumenty
ShodaOznačeníRok vydání
idtEN 13595-32002
Změny
Katalogové čísloOznačeníRok vydáníOznačení změnyDatum zrušení
510892ČSN EN 13595-3 2003Z128.02.2023
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Byla nahrazena dokumenty
Katalogové čísloOznačeníRok vydání
510306ČSN EN 17092-6 2020
510311ČSN EN 17092-4 2020
510312ČSN EN 17092-3 2020
510313ČSN EN 17092-2 2020
510314ČSN EN 17092-1 2020
510316ČSN EN 17092-5 2020
Anotace

ČSN EN 13595-3 Tato evropská norma stanoví požadavky na materiály a sestavy (kombinace) materiálů pro oděvy používané při výrobě bund, kalhot a kombinéz nebo obleků pro profesionální řidiče motocyklů, které jsou určeny k ochraně uživatele před mechanickým zraněním na zpevněném povrchu vozovek. Tato část evropské normy stanoví zvláštní zkušební metodu pro zjišťování odolnosti proti roztržení, resp. pevnosti při roztržení, s jejichž pomocí se hodnotí splnění těchto požadavků. Při nehodě v silniční dopravě poskytuje řidiči motocyklu jedinou ochranu proti zranění oblečení, které má právě na sobě. Oděv pro řidiče motocyklů se zpravidla obléká na běžné oblečení, které chrání proti okolním vlivům větru, vody a chladu; oděv pro řidiče motocyklů splňující požadavky této normy však také musí poskytovat jistou ochranu před zraněním v případě, že by došlo k nehodě. Nesmí překážet řidiči při řízení motocyklu. Má mít pro uživatele přijatelný vzhled. Tato evropská norma se zabývá především ochranou před zraněním při nehodách poskytovanou oblečením. Rizika, kterým jsou řidiči motocyklů vystaveni, se velmi mění v závislosti na fyzikálním prostředí, jako jsou vlastnosti pozemní komunikace, povětrnostní podmínky, dopravní zátěž, rychlost, kterou motocykl jede, a dovednost řidiče. Pomocí oblečení není možné dosáhnout úplné ochrany proti všem možným kombinacím rizik. Proto tato norma obsahuje požadavky na jednotlivé vlastnosti jednotlivých oděvních součástí nebo jednoduché kombinace těchto oděvních součástí. Tato norma je jednou z řady norem, které stanoví požadavky na jednotlivé oděvní součásti nebo na jednotlivé úrovně ochrany a rizik.