Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Označení zákl. dokumentu |
ČSN ISO 17386 |
Změna/oprava/svazek |
|
Třídicí znak |
300635 |
Katalogové číslo |
518446 |
Název dokumentu |
Inteligentní dopravní systémy - Asistence při manévrování v nízkých rychlostech (MALSO) - Funkční požadavky a zkušební postupy |
Anglický název |
Intelligent transport systems - Manoeuvring aids for low-speed operation (MALSO) - Performance requirements and test procedures |
Datum vydání |
01.12.2023 |
Datum ukončení platnosti |
|
Datum účinnosti |
01.01.2024 |
Věstník vydání (měs/rok) |
12/23 |
Věstník zrušení |
|
Způsob vydání |
samostatně tiskem |
Způsob převzetí originálu |
převzetí originálu |
Bude přeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
43.040.15 - Informační technologie v automobilech. Palubní výpočetní systémy
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíčová slova |
|
Harmonizace/Určení |
Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Označení | Rok vydání |
ISO 17386 | 2023 |
|
Změny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
Katalogové číslo | Označení | Rok vydání |
87528 | ČSN ISO 17386 | 2011 |
|
Byla nahrazena dokumenty |
|
Anotace |
ČSN ISO 17386 Tato norma je určena pro lehká vozidla, například osobní automobily, pickup vozidla, dodávky a sportovně užitková vozidla (vyjma motocyklů) vybavená systémy MALSO (asistence při manévrování v nízkých rychlostech). Norma stanovuje minimální funkční požadavky, které může řidič od zařízení obecně očekávat, to jest detekci překážek a informace o jejich přítomnosti v rámci definovaného (krátkého) detekčního rozsahu. Definuje minimální požadavky na indikaci poruchy a rovněž postupy pro zkoušky definovaných funkčních charakteristik. To zahrnuje pravidla pro obecnou strategii podávání informací, ale nevymezuje konkrétní druh informací nebo zobrazovacích systémů. Systémy MALSO využívají zařízení pro detekci objektů (senzory) k měření vzdálenosti, aby řidiči poskytly informace na základě vzdálenosti od překážek. V této normě není popsána technologie snímání, nicméně tato technologie ovlivňuje postupy zkoušek funkčních charakteristik stanovené v této normě (viz kapitola 7). Současná technologie snímání okolí vozidla je založena na ultrazvukových senzorech, jenž v době vydání této normy představují nejvíce užívanou technologii. Pro jiné technologie snímání, jež se mohou v budoucnu objevit, by měly být zkoušky verifikovány a případně upraveny. Systémy pro zvýšení vizibility, jako jsou videokamerové prostředky bez měření vzdálenosti a varování, nejsou předmětem této normy. Prostředky pro pomoc při couvání a zařízení pro detekci překážek u těžkých nákladních vozidel nejsou v této normě obsaženy. |