Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Oznaèení zákl. dokumentu ČSN EN 15531-1
Zmìna/oprava/svazek
Tøídicí znak 018234
Katalogové èíslo 516102
Název dokumentu Veřejná přeprava osob - Pracovní rozhraní pro informace v reálném čase vztahující se k provozu veřejné přepravy osob - Část 1: Souvislosti a struktura
Anglický název Public transport - Service interface for real-time information relating to public transport operations - Part 1: Context and framework
Datum vydání 01.12.2022
Datum ukonèení platnosti
Datum úèinnosti 01.01.2023
Vìstník vydání (mìs/rok) 12/22
Vìstník zrušení
Zpùsob vydání ve věstníku
Zpùsob pøevzetí originálu vyhlášením
Bude pøeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
Subsektor
Deskriptory
Klíèová slova
Harmonizace/Urèení Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznaèeníRok vydání
EN 15531-12022
Zmìny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Katalogové èísloOznaèeníRok vydání
98848ČSN EN 15531-1 2016
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN EN 15531-1 Real-time information may be exchanged between a number of different organisations, or between different systems belonging to the same organisation. Key interfaces include the following: - Between public transport vehicle control centres - generally, for fleet and network management. - Between a control centre and an information provision system - generally, to provide operational information for presentation to the public. - Between information provision systems - generally, sharing information to ensure that publicly available information is complete and comprehensive. - Between information provision systems - and data aggregation systems that collect and integrate data from many different sources and different types of data supplier and then distribute it onwards. - Between information provision systems and passenger information devices such as mobile phones, web browsers, etc. Annex B describes the business context for SIRI in more detail. SIRI is intended for wide scale, distributed deployment by a wide variety of installations. In such circumstances it is often not practical to upgrade all the systems at the same time. SIRI therefore includes a formal versioning system that allows for the concurrent operation of different levels at the same time and a disciplined upgrade process. In this general framework, SIRI defines a specific set of concrete functional services. The services separate the communication protocols from the message content ('functional services'). This allows the same functional content to be exchanged using different transport mechanisms, and different patterns of exchange. Figure 1 below shows this diagrammatically.