Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Označení zákl. dokumentu ČSN EN ISO 3691-4
Změna/oprava/svazek
Třídicí znak 268812
Katalogové číslo 514278
Název dokumentu Manipulační vozíky - Bezpečnostní požadavky a ověřování - Část 4: Průmyslové vozíky bez řidiče a jejich systémy
Anglický název Industrial trucks - Safety requirements and verification - Part 4: Driverless industrial trucks and their systems
Datum vydání 01.11.2022
Datum ukončení platnosti 01.02.2024
Datum účinnosti 01.12.2022
Věstník vydání (měs/rok) 11/22
Věstník zrušení
Způsob vydání samostatně tiskem
Způsob převzetí originálu překlad
Bude přeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 53.060 - Manipulační vozíky
TNK 123
Subsektor
Deskriptory
Klíčová slova
Harmonizace
Určení
Zapracované dokumenty
ShodaOznačeníRok vydání
idtEN ISO 3691-42020
idtISO 3691-42020
Změny
Opravy
Katalogové čísloOznačeníRok vydáníOznačení změnyDatum zrušení
516624ČSN EN ISO 3691-4 2022Opr.101.02.2024
Nahrazuje dokumenty
Katalogové čísloOznačeníRok vydání
510993ČSN EN ISO 3691-4 2020
Byla nahrazena dokumenty
Katalogové čísloOznačeníRok vydání
518247ČSN EN ISO 3691-4 2024
Anotace

ČSN EN ISO 3691-4 Tento dokument specifikuje bezpečnostní požadavky a způsoby jejich ověřování pro manipulační vozíky bez řidiče (dále jen vozíky) a jejich systémy. Příklady manipulačních vozíků bez řidiče (vozíky podle ISO 5053-1) mohou být známé i pod pojmem: "automaticky řízený vozík", "autonomní mobilní robot", "robot", "automaticky vedený vozík", "tunelový tahač", "podvozek", atd. Tento dokument rovněž obsahuje požadavky na manipulační vozíky bez řidiče, které jsou vybaveny následujícími prvky: - automatické režimy, které buď vyžadují operátora k zahájení nebo povolení takových automatických operací; - schopnost přepravovat jednoho nebo více cestujících (kteří nejsou považováni za řidiče ani za pracovníky obsluhy); - další manuální režimy, které umožňují pracovníkům obsluhy ovládat vozík ručně; nebo - režim údržby, který umožňuje ruční provoz funkcí vozíku z důvodů údržby. Nevztahuje se na vozíky, které jsou vedené výhradně mechanickými prostředky (kolejnice, vodítka atd.), ani na dálkově ovládané vozíky, které nejsou považovány za vozíky bez řidiče. Pro účely tohoto dokumentu je manipulačním vozíkem bez řidiče motorový vozík, který je navržen tak, aby fungoval automaticky. Systém vozíku bez řidiče obsahuje řídicí systém, který může být součástí vozíku a/nebo od něj může být oddělen, naváděcí prostředky a systém napájení. Tento dokument nezahrnuje požadavky na zdroje energie. Na bezpečný provoz manipulačního vozíku bez řidiče má významný vliv stav provozní zóny. Přípravy provozní zóny na vyloučení souvisejících nebezpečí jsou uvedeny v příloze A. Tento dokument se zabývá všemi významnými nebezpečími, nebezpečnými situacemi nebo nebezpečnými událostmi během všech fází životnosti vozíku (ISO 12100:2010, 5.4), jak jsou uvedeny v příloze B, relevantní pro použitelné stroje, pokud se používají tak, jak bylo zamýšleno a za podmínek nesprávného použití, které jsou výrobcem přiměřeně předvídatelné. V dokumentu nejsou uvedeny požadavky na další nebezpečí, která mohou nastat: - během provozu v náročných podmínkách (např. extrémní klimatické podmínky, použití v mrazáku, silná magnetická pole); - během provozu v jaderném prostředí; - u vozíků určených k provozu ve veřejném prostoru (zejména ISO 13482); - během provozu na veřejné komunikaci; - během provozu v potenciálně výbušném prostředí; - během provozu ve vojenských aplikacích; - během provozu se specifickými hygienickými požadavky; - během provozu v prostředí ionizujícího záření; - během přepravy jiné osoby než předpokládaného jezdce; - při manipulaci s břemeny, jejichž povaha může vést k nebezpečným situacím (např. roztavené kovy, kyseliny/zásady, vyzařující materiály); - pro pozice jezdce s výškovou funkcí vyšší než 1 200 mm od podlahy / země k podlaze nástupiště. Tento dokument neobsahuje bezpečnostní požadavky na vozíky tažené za nákladním vozidlem. Tento dokument neobsahuje bezpečnostní požadavky na vozíky s vyvýšenou obsluhou. Tento dokument se nevztahuje na vozíky vyrobené před datem jeho zveřejnění.