Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Označení zákl. dokumentu |
ČSN ISO 18091 |
Změna/oprava/svazek |
|
Třídicí znak |
010323 |
Katalogové číslo |
510905 |
Název dokumentu |
Systémy managementu kvality - Směrnice pro aplikování ISO 9001 v místní samosprávě |
Anglický název |
Quality management systems - Guidelines for the application of ISO 9001 in local government |
Datum vydání |
01.10.2020 |
Datum ukončení platnosti |
|
Datum účinnosti |
01.11.2020 |
Věstník vydání (měs/rok) |
10/20 |
Věstník zrušení |
|
Způsob vydání |
samostatně tiskem |
Způsob převzetí originálu |
překlad |
Bude přeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
03.100.70 - Systémy managementu 03.160 - Právo. Administrativa
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíčová slova |
|
Harmonizace/Určení |
Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Označení | Rok vydání |
ISO 18091 | 2019 |
|
Změny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
|
Byla nahrazena dokumenty |
|
Anotace |
ČSN ISO 18091 Tento dokument poskytuje místním samosprávám směrnice pro porozumění a zavedení systému managementu kvality, který splňuje požadavky ISO 9001:2015, aby mohly plnit potřeby a očekávání svých zákazníků/občanů a všech ostatních relevantních zainteresovaných stran trvalým po-skytováním produktů a služeb. Podporuje odpovědné a zodpovědné zavádění systému managementu kvality komplexním apliková-ním ISO 9001. Tato směrnice nedoplňuje, nemění ani neupravuje požadavky ISO 9001. Je aplikovatelný na všechny procesy místní samosprávy na všech úrovních (tj. strategické, takticko-manažerské a provozní) tak, aby vytvořily komplexní systém managementu kvality, který se zaměřuje na dosahování cílů místní samosprávy. Komplexní charakter tohoto systému je nezbytný, aby se zajistilo, že všechny oblasti místní samosprávy budou mít stanovenou úroveň spolehlivosti (tj. efektivnost procesů). Příloha A jako výchozí bod pro uživatele tohoto dokumentu uvádí diagnostickou metodiku pro místní samosprávy k vyhodnocení rozsahu a vyspělosti jejich procesů, produktů a služeb. Příloha B uvádí procesy, které jsou nezbytné pro poskytování spolehlivých produktů a služeb zákazníkům/občanům. |