Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Oznaèení zákl. dokumentu |
ČSN EN 50591 |
Zmìna/oprava/svazek |
|
Tøídicí znak |
341567 |
Katalogové èíslo |
508892 |
Název dokumentu |
Drážní zařízení - Drážní vozidla - Specifikace a verifikace spotřeby energie |
Anglický název |
Railway Applications - Rolling Stock - Specification and verification of energy consumption |
Datum vydání |
01.12.2019 |
Datum ukonèení platnosti |
|
Datum úèinnosti |
01.01.2020 |
Vìstník vydání (mìs/rok) |
12/19 |
Vìstník zrušení |
|
Zpùsob vydání |
samostatně tiskem |
Zpùsob pøevzetí originálu |
překlad |
Bude pøeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
45.060.10 - Trakční kolejová vozidla
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíèová slova |
|
Harmonizace/Urèení |
Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Oznaèení | Rok vydání |
EN 50591 | 2019 |
|
Zmìny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
|
Byla nahrazena dokumenty |
|
Anotace |
ČSN EN 50591 (34 1567) Účelem tohoto dokumentu je zajistit podporu při pořizování drážních vozidel, zejména s ohledem na posouzení nákladů životního cyklu (LCC). Tento dokument platí pro specifikaci a verifikaci spotřeby energie drážních vozidel. Stanovuje kritérium pro spotřebu energie drážních vozidel pro výpočet celkové spotřeby čisté energie, a to buď na sběrači proudu nebo z palivové nádrže, na předem stanoveném jízdním profilu tak, aby bylo zajištěno, že výsledky jsou přímo srovnatelné nebo reprezentativní pro skutečný provoz vlaku. Za tímto účelem tento dokument zohledňuje spotřebu a rekuperaci energie drážních vozidel. Metody stanovení zahrnují simulaci a měření. Tento dokument zajišťuje rámec, který poskytuje jednotně formulované pokyny pro vytváření srovnatelných hodnot energetické náročnosti pro vlaky a lokomotivy, a tím podporuje srovnávání a zlepšení energetické účinnosti drážních vozidel. Tento dokument nezahrnuje srovnání spotřeby energie s jinými způsoby dopravy nebo dokonce srovnání mezi dieselovou a elektrickou trakcí, zahrnuje pouze spotřebu energie samotného drážního vozidla. |