Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Oznaèení zákl. dokumentu ČSN P CEN/TS 17313
Zmìna/oprava/svazek
Tøídicí znak 018469
Katalogové èíslo 507800
Název dokumentu Inteligentní dopravní systémy - eSafety – Interoperabilita a uživatelská volba poprodejních služeb eCall a služeb eCall třetích stran
Anglický název Intelligent transport systems - ESafety - Interoperability and user choice in eCall aftermarket and third party eCall services
Datum vydání 01.10.2019
Datum ukonèení platnosti
Datum úèinnosti 01.11.2019
Vìstník vydání (mìs/rok) 10/19
Vìstník zrušení
Zpùsob vydání ve věstníku
Zpùsob pøevzetí originálu vyhlášením
Bude pøeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
Subsektor
Deskriptory
Klíèová slova
Harmonizace/Urèení Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznaèeníRok vydání
CEN/TS 173132019
Zmìny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN P CEN/TS 17313 This document provides a description for voluntarily consenting vendors (subsequently referred to as 'participating service providers'), who wish to provide TPS-eCall service in an open market environment, where users can select and change the service provider. It focusses on the use case 'TPS-eCall service', as standardized in EN 16102, only (and for clarification, does not apply in respect of 112-eCall, where no TPS provider is involved.) The document determines the preconditions, requirements and functional means needed in order that users of a TPS-eCall service can choose and change her/his preferred service provider (TPSP) out of a range of available TPSPs, who are participating in the open market provisions determined in this specification. Outside the scope of this document are: a) any commercial considerations (e.g. whether the service is offered for free or a charged service or part of a commercial service package offer), b) any contractual considerations (e.g. how a service contract between an user and a TPSP is established), c) any IT-security related issues in conjunction with the TPS in-vehicle system, d) any considerations regarding communication costs (for voice and data) related to the TPS-eCall service e) any PSAP related considerations (towards the PSAPs there is no impact related to provider change, since any TPSP needs to negotiate acceptance of its service offering with the PSAPs in the countries where the service is provided, before such service can be provided).