Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Označení zákl. dokumentu ČSN EN 16842-7
Změna/oprava/svazek
Třídicí znak 268818
Katalogové číslo 507553
Název dokumentu Motorové vozíky - Viditelnost - Zkušební metody a ověřování - Část 7: Kontejnerové vozíky s proměnným vyložením a stožárem, určené pro manipulaci s kontejnery o délce 6 m (20 ft) a delších
Anglický název Powered industrial trucks - Visibility - Test methods and verification - Part 7: Variable-reach and masted container trucks handling freight containers of 6 m (20 ft) length and longer
Datum vydání 01.09.2019
Datum ukončení platnosti 01.09.2020
Datum účinnosti 01.10.2019
Věstník vydání (měs/rok) 9/19
Věstník zrušení
Způsob vydání ve věstníku
Způsob převzetí originálu vyhlášením
Bude přeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 53.060 - Manipulační vozíky
TNK 123
Subsektor
Deskriptory
Klíčová slova
Harmonizace
Určení
Zapracované dokumenty
ShodaOznačeníRok vydání
idtEN 16842-72018
Změny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Byla nahrazena dokumenty
Katalogové čísloOznačeníRok vydání
509806ČSN EN 16842-7 2020
Anotace

ČSN EN 16842-7 This document specifies the requirements and test procedures for 360° visibility of sit-on self-propelled variable-reach trucks and masted container trucks (herein after referred to as trucks) without a load, specifically designed for the transport of freight containers of 6 m (20 ft) length and longer, in accordance with ISO 5053 1, equipped with a spreader and it is intended to be used in conjunction with EN 16842-1. Where specific requirements in this part are modified from the general requirements in EN 16842-1, the requirements of this part are truck specific and to be used for sit-on self-propelled variable-reach trucks and masted trucks designed for transport of freight containers of 6 m (20 ft) length and longer. This part of EN 16842 deals with all significant hazards, hazardous situations or hazardous events, relevant to the visibility of the operator for applicable machines when used as intended and under conditions of misuse which are reasonably foreseeable by the manufacturer. This standard does not apply to trucks equipped with forks.