Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Označení zákl. dokumentu ČSN P CEN/TS 17249-6
Změna/oprava/svazek
Třídicí znak 018468
Katalogové číslo 507522
Název dokumentu Inteligentní dopravní systémy - eSafety – Část 6: eCall pro tří a čtyřkolová vozidla kategorií L2, L4, L5, L6 a L7 podle EHK OSN
Anglický název Intelligent transport systems - eSafety - Part 6: eCall for UNECE Category L2, L4, L5, L6 and L7 tricycles and quadricycles
Datum vydání 01.09.2019
Datum ukončení platnosti
Datum účinnosti 01.10.2019
Věstník vydání (měs/rok) 9/19
Věstník zrušení
Způsob vydání ve věstníku
Způsob převzetí originálu vyhlášením
Bude přeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
TNK 136
Subsektor
Deskriptory
Klíčová slova
Harmonizace
Určení
Zapracované dokumenty
ShodaOznačeníRok vydání
idtCEN/TS 17249-62019
Změny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN P CEN/TS 17249-6 In respect of 112-eCall (operating requirements defined in EN 16072), this document defines adaptations to eCall specifications defined in EN 16072 and other related Standards to enable the provision of eCall for tricycle and quadricycle vehicles (vehicle centred) UNECE (UNECE ECE/TRANS/WP.29/78/Rev.4) vehicle categories L2, L4, L5, L6, L7. As with the existing provisions for eCall for Category M1/N1 vehicles, these are specified within the paradigm of being OEM fit equipment supplied with new vehicles. This document includes only the requirements for Category L2, L4, L5, L6 and L7 Tricycles and Quadricycles (vehicle centred). NOTE 1 - The 112-eCall paradigm involves a direct call from the vehicle to the most appropriate PSAP (Third party service provision by comparison, involves the support of an intermediary third party service provider before the call is forwarded to the PSAP). The specifications herein relate only to the provision of 112-eCall or IMS-112-eCall, and do not provide specifications for third party service provision of eCall. NOTE 2 - Some of the elements of this document will require further in-depth analysis before they can be implemented in a European Standard. The current state of development on these elements justifies their inclusion in this document, but further assessment and analysis might require an amendment before implementation into a European Standard.