Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Oznaèení zákl. dokumentu ČSN P CEN/TS 17249-4
Zmìna/oprava/svazek
Tøídicí znak 018468
Katalogové èíslo 507370
Název dokumentu Inteligentní dopravní systémy - eSafety - Část 4: eCall pro zemědělská/lesnická vozidla kategorií T, R, S podle EHK OSN
Anglický název Intelligent transport systems - eSafety - Part 4: eCall for UNECE Category T, R, S agricultural/forestry vehicles
Datum vydání 01.09.2019
Datum ukonèení platnosti
Datum úèinnosti 01.10.2019
Vìstník vydání (mìs/rok) 9/19
Vìstník zrušení
Zpùsob vydání ve věstníku
Zpùsob pøevzetí originálu vyhlášením
Bude pøeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
Subsektor
Deskriptory
Klíèová slova
Harmonizace/Urèení Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznaèeníRok vydání
CEN/TS 17249-42019
Zmìny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN P CEN/TS 17249-4 In respect of 112-eCall (operating requirements defined in EN 16072), this document defines additional specifications for the provision of eCall for agricultural/forestry vehicles. As with the existing provisions for eCall for Category M1/N1 vehicles, these systems are specified within the paradigm of being OEM fit equipment supplied with new vehicles. NOTE 1 - The provision of eCall for vehicles via the aftermarket (post sale and registration) will be the subject of other work, and in respect of the operational requirements for any such aftermarket solutions for agricultural/forestry vehicles, will use the specifications of this Technical Specification as a principle reference point. NOTE 2 - The 112-eCall paradigm involves a direct call from the vehicle to the most appropriate PSAP. (Third party service provision by comparison, involves the support of an intermediary third party service provider before the call is forwarded to the PSAP). The specifications herein relate only to the provision of 112-eCall or IMS-112-eCall, and do not provide specifications for third party service provision of eCall.