Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Označení zákl. dokumentu |
ČSN EN 9100 |
Změna/oprava/svazek |
|
Třídicí znak |
310401 |
Katalogové číslo |
506027 |
Název dokumentu |
Systémy managementu kvality - Požadavky pro organizace v letectví, kosmonautice a obraně |
Anglický název |
Quality Management Systems - Requirements for Aviation, Space and Defense Organizations |
Datum vydání |
01.11.2018 |
Datum ukončení platnosti |
|
Datum účinnosti |
01.12.2018 |
Věstník vydání (měs/rok) |
11/18 |
Věstník zrušení |
|
Způsob vydání |
samostatně tiskem |
Způsob převzetí originálu |
překlad |
Bude přeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
03.100.70 - Systémy managementu 03.120.10 - Management kvality a prokazování kvality 49.020 - Letectví a kosmonautika obecně
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíčová slova |
|
Harmonizace/Určení |
Informace o harmonizovaných a určených normách jsou zveřejněny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Označení | Rok vydání |
EN 9100 | 2018 |
|
Změny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
Katalogové číslo | Označení | Rok vydání |
94521 | ČSN EN 9100 | 2014 |
|
Byla nahrazena dokumenty |
|
Anotace |
ČSN EN 9100 Tento dokument obsahuje požadavky na systém managementu kvality podle EN ISO 9001:2015 a specifikuje doplňující požadavky, definice a poznámky pro letecký, kosmický a obranný průmysl. Zdůrazňuje se, že požadavky specifikované v tomto dokumentu jsou doplňkové (nikoliv alternativní) k požadavkům zákazníka a použitelným požadavkům zákonů a předpisů. V případě rozporu mezi požadavky tohoto dokumentu a požadavky zákazníka nebo použitelnými požadavky zákonů nebo předpisů, mají přednost požadavky zákazníka nebo použitelné požadavky zákonů nebo předpisů. Tato mezinárodní norma specifikuje požadavky na systém managementu kvality v případech, kdy organizace: a) potřebuje prokazovat svou schopnost trvale poskytovat produkty a služby, které splňují požadavky zákazníka a použitelné požadavky zákonů a předpisů b) má v úmyslu zvyšovat spokojenost zákazníka pomocí efektivního aplikování tohoto systému, včetně procesů pro jeho zlepšování, a prokazováním shody s požadavky zákazníka a s použitelnými požadavky zákonů a předpisů. Všechny požadavky této mezinárodní normy jsou všeobecně použitelné a mají být aplikovatelné v jakékoli organizaci bez ohledu na její typ nebo velikost nebo na produkty a služby, které poskytuje. POZNÁMKA 1 - V této mezinárodní normě se termíny "produkt" nebo "služba" vztahují pouze na produkty a služby, které jsou určeny pro zákazníka nebo jsou zákazníkem požadovány. POZNÁMKA 2 - Požadavky zákonů a předpisů mohou být vyjádřeny jako právní požadavky. |