Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Oznaèení zákl. dokumentu ČSN EN 9110
Zmìna/oprava/svazek
Tøídicí znak 310414
Katalogové èíslo 505758
Název dokumentu Systémy managementu kvality - Požadavky pro organizace letecké údržby
Anglický název Quality Management Systems - Requirements for Aviation Maintenance Organizations
Datum vydání 01.12.2018
Datum ukonèení platnosti
Datum úèinnosti 01.01.2019
Vìstník vydání (mìs/rok) 12/18
Vìstník zrušení
Zpùsob vydání ve věstníku
Zpùsob pøevzetí originálu vyhlášením
Bude pøeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 03.100.70 - Systémy managementu
03.120.10 - Management kvality a prokazování kvality
49.020 - Letectví a kosmonautika obecně
Subsektor
Deskriptory
Klíèová slova
Harmonizace/Urèení Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznaèeníRok vydání
EN 91102018
Zmìny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Katalogové èísloOznaèeníRok vydání
97736ČSN EN 9110 2015
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN EN 9110 This document includes EN ISO 9001:20152 quality management system requirements and specifies additional civil and military aviation maintenance and continuing airworthiness industry requirements, definitions and notes. It is emphasized that the requirements specified in this document are complementary (not alternative) to customer and applicable statutory and regulatory requirements. If there is a conflict between the requirements of this document and customer or applicable statutory or regulatory requirements, the latter shall take precedence. This International Standard specifies requirements for a quality management system when an organization: a) needs to demonstrate its ability to consistently provide products and services that meet customer and applicable statutory and regulatory requirements; and b) aims to enhance customer satisfaction through the effective application of the system, including processes for improvement of the system and the assurance of conformity to customer and applicable statutory and regulatory requirements. All the requirements of this International Standard are generic and are intended to be applicable to any organization, regardless of its type or size or the products and services it provides. NOTE 1: In this International Standard, the terms "product" or "service" only apply to products and services intended for or required by, a customer. NOTE 2: Statutory and regulatory requirements can be expressed as legal requirements.