Typ produktu |
Česká technická norma (ČSN) |
Oznaèení zákl. dokumentu |
ČSN ISO 17361 |
Zmìna/oprava/svazek |
|
Tøídicí znak |
300634 |
Katalogové èíslo |
504206 |
Název dokumentu |
Inteligentní dopravní systémy - Varovné systémy před neúmyslným výjezdem z jízdního pruhu - Funkční požadavky a zkušební postupy |
Anglický název |
Intelligent transport systems - Lane departure warning systems - Performance requirements and test procedures |
Datum vydání |
01.02.2018 |
Datum ukonèení platnosti |
|
Datum úèinnosti |
01.03.2018 |
Vìstník vydání (mìs/rok) |
2/18 |
Vìstník zrušení |
|
Zpùsob vydání |
samostatně tiskem |
Zpùsob pøevzetí originálu |
převzetí originálu |
Bude pøeložena |
Ne |
Použité jazyky |
|
ICS kódy |
03.220.20 - Silniční doprava 35.240.60 - Aplikace informační technologie v dopravě a obchodě
|
Subsektor |
|
Deskriptory |
|
Klíèová slova |
|
Harmonizace/Urèení |
Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
|
Zapracované dokumenty |
Oznaèení | Rok vydání |
ISO 17361 | 2017 |
|
Zmìny |
|
Opravy |
|
Nahrazuje dokumenty |
Katalogové èíslo | Oznaèení | Rok vydání |
81780 | ČSN ISO 17361 | 2008 |
|
Byla nahrazena dokumenty |
|
Anotace |
ČSN ISO 17361 Tato norma stanoví definici systému, klasifikaci, funkce, rozhraní člověk-stroj (HMI) a zkušební metody pro varovné systémy před neúmyslným výjezdem z jízdního pruhu (LDWS). Jedná se o systémy ve vozidle, které mohou varovat řidiče před výjezdem z jízdního pruhu na dálnicích a jim podobných komunikacích. Varovný systém, který může používat optické, elektromagnetické, GPS nebo jiné senzorové technologie, vydává výstrahu shodně s viditelným vodorovným dopravním značením jízdního pruhu. Vydávání výstražných signálů na částech komunikace s dočasným nebo nepravidelným značením jízdních pruhů (jako jsou zóny práce na silnici) není v rozsahu této normy. Tato norma platí pro osobní vozidla, nákladní vozidla a autobusy. Systém nevykoná žádnou automatickou činnost za účelem zamezení možného výjezdu z jízdního pruhu. Odpovědnost za bezpečný provoz vozidla zůstává na řidiči. Tyto systémy také nemají za úkol dávat výstrahu řidiči před kolizí s jiným vozidlem ani řídit pohyb vozidla. |