Detailní informace o produktu

Typ produktu Česká technická norma (ČSN)
Oznaèení zákl. dokumentu ČSN EN 16404
Zmìna/oprava/svazek
Tøídicí znak 280322
Katalogové èíslo 500271
Název dokumentu Železniční aplikace - Požadavky na nakolejování a vyprošťování drážních vozidel
Anglický název Railway applications - Re-railing and recovery requirements for railway vehicles
Datum vydání 01.07.2016
Datum ukonèení platnosti
Datum úèinnosti 01.08.2016
Vìstník vydání (mìs/rok) 7/16
Vìstník zrušení
Zpùsob vydání samostatně tiskem
Zpùsob pøevzetí originálu překlad
Bude pøeložena Ne
Použité jazyky
ICS kódy 45.060.01 - Železniční vozidla obecně
Subsektor
Deskriptory
Klíèová slova
Harmonizace/Urèení Informace o harmonizovaných a urèených normách jsou zveøejnìny v Databázi harmonizovaných norem
Zapracované dokumenty
OznaèeníRok vydání
EN 164042016
Zmìny
Opravy
Nahrazuje dokumenty
Katalogové èísloOznaèeníRok vydání
95847ČSN EN 16404 2014
Byla nahrazena dokumenty
Anotace

ČSN EN 16404 Kolejová vozidla jsou konstruována tak, aby mohly být nakolejovací a vyprošťovací práce po vykolejení nebo po nehodě provedeny bezpečně bez vystavení osob nepřiměřeným rizikům během zdvihacích prací. Pro vozidla interoperabilních vlaků vzniká potřeba definovat společné požadavky na zdvihací práce, prostorové obálky zařízení a zvedací výstroje. Předvídatelné faktory, které mohou mít vliv na nakolejovací nebo vyprošťovací práce zahrnují konečné postavení vozidla vůči trati, přenos hmotnosti vzhledem ke konečnému postavení vozidla (náklon nebo natočení), zatížení vozidla, možné přetížení nebo nerovnoměrné zatížení nákladem, pohyb nebo posun nákladu, zaboření části vozidla do podkladu, propad zvedáků (měkká půda), zkroucení nebo poškození konstrukce, trhavý pohyb nebo stržení zvedacího zařízení. Převážná většina těchto faktorů nemůže být identifikována buďto s předstihem nebo během odtahových prací a tak tato evropská norma nemůže stanovit jednoznačné požadavky, a proto se použijí postupy podle návrhových scénářů. Výsledné požadavky, spolu s odpovědnými osobami, které provádějí nakolejovací nebo vyprošťovací práce za použití určené dokumentace, se považují za dostatečné pro zajištění všech záměrů.